Type Here to Get Search Results !

Πατρών - Πύργου:Πώς φτάσαμε στην αναβολή της δημοπράτησης - Τα σαράντα κύματα από το οποίο έχει περάσει το έργο

Πατρών - Πύργου:Πώς φτάσαμε στην αναβολή της δημοπράτησης - Τα σαράντα κύματα από το οποίο έχει περάσει το έργο Σύγχρονο γεφύρι της Άρτας
Δεν θα ήταν υπερβολή αν κάποιος παρομοίαζε το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου της Πατρών - Πύργου με σύγχρονο γεφύρι της Άρτας, μόνο που στο πρακτικό κομμάτι η Εθνική Οδός δεν έχει ξεκινήσει ακόμα να "χτίζεται". Το έργο για το Πάτρα-Πύργος μπορεί να ακυρώθηκε κι επίσημα μέσω Διαύγειας στις 26 Μαρτίου 2015. ως έργο όμως η ιστορία του χάνεται στο 2001. Το χρονικό τη πολύπαθης οδού, η κατάσταση στην οποία είναι σήμερα οδηγεί στον θάνατο δεκάδες ανθρώπους, έχει ως εξής σύμφωνα με το ypodomes.com. Η Ολυμπία Οδός, όταν ξεκίνησε να σχεδιάζεται, στις αρχές του 2000 είχε ως στόχο να φτάσει τον αυτοκινητόδρομο από την Κόρινθο και την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα, ουσιαστικά αγκαλιάζοντας τη Βόρεια και Δυτική ακτή της Πελοποννήσου.

Το 2001 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης, κάνει την πρώτη προσπάθεια δημοπράτησης για τους νέους αυτοκινητόδρομους και μέσα σε αυτούς περιλαμβάνεται και η Ολυμπία Οδός με την διευρυμένη της μορφή (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα). Ωστόσο η προσπάθεια μένει άκαρπη.

Το 2004 ο επόμενος Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, επαναφέρει το πρόγραμμα των αυτοκινητόδρομων υπό το πρίσμα των "δρόμων ανάπτυξης". Η Ολυμπία Οδός δημοπρατείται και ανάδοχος βγαίνει η ΚΞ Άπιον Κλέος. Τα έργα ξεκινούν πιο αργά από κάθε άλλο αυτοκινητόδρομο, τον Αύγουστο του 2008.
Το 2011 το έργο σταματά. Ήταν Μάιος και όλα τα έργα στους αυτοκινητόδρομους παγώνουν. Η πρόοδος στο τμήμα Πάτρα-Πύργος είναι στο 16%. Για τα επόμενα 2,5 χρόνια δεν θα κουνηθεί φύλλο.
Τον Νοέμβριο του 2012 ανακοινώνεται από τον πρώην Υπουργό Υποδομών, Κώστα Χατζηδάκη, η νέα συμφωνία για την επανέναρξη των έργων στους αυτοκινητόδρομους αλλά με βαρύ αντίτιμο. Η Ολυμπία Οδός ακρωτηριάζεται και χάνει το δυτικό της μέρος. Το αντικείμενο του έργου προς κατασκευή μένει στο Κόρινθος-Πάτρα.
Τον Δεκέμβριο του 2013 υπογράφονται οι νέες συμβάσεις στους αυτοκινητόδρομους. Ο πρώην Υπουργός Υποδομων, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης εξαγγέλει ξεχωριστό διαγωνισμό για το δυτικό μέρος της Ολυμπίας Οδού με πλήρη προτεραιότητα στο τμήμα Πάτρα-Πύργος και το Καλό Νερό-Τσακώνα.
Τον Ιούνιο του 2014 ανακοινώνεται η δημοπράτηση του έργου Πάτρα-Πύργος με κόστος 443εκ.ευρώ για τον Νοέμβριο του 2014. Με ικανοποίηση δέχονται την απόφαση οι φορείς της Δυτικής Ελλάδας και συγκεκριμένα της Ηλείας. Οι προετοιμασίες για το διαγωνισμό ξεκινούν. Η πρόβλεψη ήταν το έργο να ολοκληρωθεί το 2018.
Οι εκλογές πλησιάζουν και το έργο αρχίζει να μετατίθεται χρονικά. Τελευταία μετάθεση για τις 31 Μαρτίου 2015. Την ίδια ώρα υπάρχει διαμάχη για τη χάραξη του πρώτου τμήματος του δρόμου. Οι φορείς χωρίζονται στα 2.
Το Φεβρουάριο του 2015 ο νέος Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης εξετάζε, το έργο να μην δημοπρατηθεί ως ένα ενιαιο έργο αλλά να σπάσει σε περισσότερα τμήματα για λόγους διαφάνειας και συμμετοχών. Τα πρώτα σύννεφα για το έργο μαζεύονται.

Στις 26 Μαρτίου 2015 ανακοινώνεται η ακύρωση του έργου και ενδεχόμενη επαναδημοπράτηση του με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργου Σταθάκη Η εσωστρέφεια επανέρχεται στο έργο και τα ερωτήματα πολλά: Θα επαναδημοπρατηθεί σύντομα; θα σαλαμοποιηθεί και αν ναί σε πόσα τμήματα; η ολοκλήρωση του για πότε μετατίθεται; τι θα γίνει με τη χάραξη του πρώτου τμήματος;

Χαμένη από την έστω προσωρινή ακύρωση του έργου είναι η Δυτική Πελοπόννησος. Η Ηλεία, και κυρίως τα σημαντικά της σημεία: Κυλλήνη, Πύργος, Ολυμπία πρέπει και πάλι να περιμένουν.

Χαμένη και η Πάτρα που μένει χωρίς ασφαλή δρόμο στα δυτικά της. Χαμένη και η ευρύτερη περιοχή που περίμεναν να ξεκινήσουν τα έργα για να ζωντανέψει η περιοχή και η τοπική οικονομία.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ